Monday 18 July 2016

kyra

10 Pantai Paling Cantik Di Dunia



1. Pantai Maldives




Pantai ini terletak di Kepulauan Maldive tepatnya berada di 700KM kearah barat daya Srilanka. Walaupun populasi disana tidak sebanyak di Asia, namun panorama lama termasuk pantai Maldives menjadi yang paling indah diantara lainya.






2. Pantai Costa Del Sud, Itali




Pantai ini bertempat di daerah Italia. Dengan berkenderaan anda akan cepat sampai di pantai Costa Del Sud. Air birunya sangatlah jernih sehingga memudahkan anda melihat pemandangan dasar laut secara langsung.


3. Pantai Anguilla


Pantai Anguilla terkenal akan batu karanganya yang indah. Selain itu pantai ini mendapat pengiktirafan 10 World Best Beaches. Jika anda bercadang pergi kesana, manda harus pergi lebih jauh ke Timur Puerto Rico, iaitu di LAut Caribbean.




4. Pantai Phi Phi Island, Thailand







5. Pantai Horseshoe Bay, Bermuda



Pantai ini merupakan pantai pelabuhan yang berada di barat Vancouver. Anda akan menemukan banyak sekali kapal – kapal pesiar yang mewah. selain itu juga pegunungan – pegunungan disana bisa dilihat secara langsung melalui pantai tersebut.




6. Pantai Kauai, Hawaii




Pantai Kauai terletak di Amerika Syarikat tepatnya di Hawai. Disana juga tersedia tempat pantai khusus anak – anak untuk berenang dilaut cetek. Jadi sesuai sekali untuk dijadikan tempat berhibur bersama keluarga anda.

7. Pantai Pulau Sipadan, Sabah



Pantai ini mungkin salah satu pantai yang terbaik yang pernah anda lihat. Imej indah pulau di lautan Pasifik Selatan akan segera berada di fikiran anda sebaik sahaja anda melangkah kaki ke pantai di sini.



8. Pantai Pasir Putih, Pulau Dayang, Mersing , Johor
Sebenarnya, nama rasmi pantai ini adalah pantai Pasir Panjang, seperti yang tercatat di jeti, akan tetapi oleh kerana terlalu banyak pantai yang diberi nama Pantai Pasir Panjang di pulau seluruh Malaysia, iaitu di Pulau Redang, Pulau Perhentian dan Pulau Tioman, jadi penggunaan nama Pantai Pasir Putih adalah bersesuaian dan pemandangan di sini adalah sama seperti namanya, pasirnya yang putih,lembut dan tidak tercemar. Terdapat beberapa kerusi pantai disediakan oleh Dayang Blues Resort di mana anda boleh bermain air laut di bawah cahaya matahari ataupun anda boleh mengajak rakan anda bermain bola tampar pantai yang disediakan oleh resort.

Menurut maklumat dari Utusan, Pulau Dayang merupakan pulau paling hampir dengan Pulau Aur di Mersing. Pelancong boleh ke pulau ini dengan perjalanan yang mengambil masa selama 4-5jam. Di sini juga terdapat fasiliti selam skuba yang cukup untuk meneroka perairan Mersing yang kaya dengan hidupan marin serta pelbagai jenis ikan.




9. Pantai Tavira, Portugal


Terletak di Portugal pada bahagian timur portugis, anda akan menemukan Pantai Tavira. Perjalann kesana sedikit mengambil masa kerana perlu menaiki perahu. Namun, anda pasti tidak akan kecewa dengan perjalanan yang lama apabila tiba di Pantai Tavira ini. Dengan suasana dan keadaan pantai yang bersih pasti membuatkan anda rasa tenang. Ini juga yang menjadikan Pantai Tavira satu dari 10 Pantai Paling Indah di Dunia.

10. Pantai Tulum, Mexico





Tidak seperti lain-lain destinasi pantai 'popular' of the Caribbean, Pantai Tulum mempunyai sejarah lampau yang pelbagai. Sebagai salah satu bandar yang lepas didiami dan dibina oleh orang Maya, pantai Tulum menjadi tuan rumah tapak arkeologi SAHAJA terletak di sepanjang pantai Riviera Maya. Kebanyakan pelawat Tulum kekal di pantai terletak betul-betul di hadapan Runtuhan Tulum, tetapi bergerak jauh ke selatan dan anda akan mendapati pantai menarik semua orang bercakap tentang.




Dengan pasir putih yang lembut di bawah kaki anda, anda akan memahami mengapa pantai Tulum merupakan destinasi pantai bohemian. terbentang panjang pantai tanpa gangguan membolehkan untuk perjalanan yang panjang, privasi, rasa kesepian dan beberapa orang lain yang berkongsi syurga kecil anda. pasir adalah lebih halus daripada pantai yang lain, dan air boleh kelihatan berketurunan lebih bangsawan daripada bandar-bandar lain.



Pantai Tulum dicintai oleh penduduk tempatan dan pelancong sebagai orang yang sukar didapati dan kecantikan yang banyak di pantai Tulum. Keseronokan mudah dijumpai di pantai Tulum kekal abadi!










kyra

About kyra -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :