Tuesday 21 June 2016

kyra

10 Villa Paling Popular di Malaysia




1 Villa Danialla Beach Resort

 
Villa Danialla Beach Resort terletak di lokasi strategik di Tok Bali, Kelantan, merupakan satu pilihan popular bagi para pelawat.



Direka dengan unik, setiap vila membentangkan pandangan sendiri mempesonakan tanpa gangguan panorama ke laut atau persekitaran yang menghijau dari setiap sudut pandangan.

Getting there:  Lot 385, Kandis, Jalan Tok Bali, 16310 Bachok, Kelantan, Malaysia


2 The Shorea Retreats

Pencinta alam semula jadi, The Shorea adalah pilihan tepat untuk anda!!

The Shorea adalah tempat percutian keluarga seorang arkitek, yang dibina dalam di hutan simpan tropika. villa terpencil ditetapkan pada rupa bumi semula jadi, dengan berliku-liku jalan yang menuju ke sungai hutan, air terjun di dalam Hutan Simpan Berembun; ia adalah tempat percutian hutan muktamad.


The Shorea terletak 9km dari bandar Seremban, di bahagian tengah Semenanjung Malaysia, di Negeri Sembilan. Memandu dari Kuala Lumpur, 1,0 jam dan 1.5 jam memandu dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 1.5 jam memandu dari Melaka dan 3.5 jam memandu dari Singapura.

Getting there:Kampung Kolam Air, Mukim Pantai, Jalan Jelebu, Negeri Sembilan, Malaysia, 71770.
GPS:N2.801593, E102.015846



3 Awanmulan

Satu koleksi rumah kecil di bukit Negeri Sembilan, Malaysia, tidak jauh dari Kuala Lumpur, menyediakan kehidupan yang pasti menenangkan dan pasti membuat sesiapa sahaja pasti akan terpikat.

 



Bangun setiap pagi dengan kicauan burung, dedaun yang menghijau segar, sinar cahaya melalui pokok-pokok. Setiap malam tidur ditemani bunyi cengkerik, udara sejuk hutan, bintang dan awan yang menyebulungi hutan dan terang bulan dimalam hari. <3



Getting there:- Kampung Baru Pantai, Jalan Jelebu, Jelebu, Negeri Sembilan, Malaysia

GPS:N2.7827360, E101.9929720


4 The Dusun



The Dusun adalah kecil eko-resort di kebun durian. Dengan lima banglo serba lengkap, tetamu boleh menikmati privasi, tenang kicauan burung, dan pemandangan indah bukit Mantin dan Hutan Simpan Berembun. Ia adalah tempat yang sempurna untuk menghabiskan masa yang berkualiti tenang dengan orang yang tersayang atau sendirian.



Getting there: Kampung Kolam Air, Mukim Pantai, 3437, 71770 Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia


5 Terrapuri

Terrapuri (The Land Of Palaces) adalah projek pemuliharaan dan pemulihan rumah Terengganu Melayu Klasik. Ciri-ciri yang 29 antik ratus tahun Houses klasik lama. Susun atur resort ini diilhamkan oleh abad ke-17 Palace Terengganu dan sekitarnya. Terrapuri terdiri daripada 20 vila yang dipulihkan menjadi eksklusif, galeri dan sebuah rumah pantai.


Getting There:- Kampung Mangkuk, Penarik, Setiu, 22120 Kampong Mangkok, Malaysia



6 Danau Daun Chalets


Dibuka pada tahun 2012, Danau Daun Chalets telah dibina di atas sebidang tanah penuh dengan paya, pokok-pokok dan biodiversiti tropika. Chalet-chalet yang direka untuk sepadan sehampir mungkin dengan alam semula jadi. Semasa pembinaan, pokok-pokok tinggi dan lama dipelihara. paya ditukarkan ke dalam kolam dan kolam bertelur untuk pelbagai jenis ikan, termasuk ikan tilapia.



Pada masa ini, terdapat empat chalet dibuka kepada orang ramai: Danau Daun I, Danau Daun II, Danau Daun III dan Danau Daun Cottage. Danau Daun III adalah chalet terbaru kami dengan kolam renang peribadi. Danau Daun Cottage terletak kira-kira 500 meter dari tiga buah chalet yang lain, di atas bukit dan menghadap ke banyak bukit dan hutan tebal Janda Baik.




Getting there:-  Lot 5347, Kg. Sum-Sum Hilir, Kampung Janda Baik, 28750 Pahang, Malaysia

GPS: 3°20’50.7″N 101°50’59.2″E



7 Summer Residence @ Rainforest


Summer Residence @ Rainforest Sanctuary adalah tempat peranginan pemulihan sepenuhnya perkhidmatan di Malaysia yang direka untuk memudahkan ibu-ibu untuk berehat, berinteraksi antara satu sama lain.



Kami terletak di atas puncak bukit, 2100 kaki di atas paras laut, dikelilingi oleh hutan hujan tropika. Sepanjang tahun, suhu adalah konsisten lebih rendah daripada pusat bandar KL, bermula 18-29 ⁰C. Burung kedengaran sepanjang hari manakala enggang dan helang telah dilihat sekali-sekala. Jauh dari lampu bandar, ia juga adalah tempat yang sempurna untuk bintang kaca. Di Summer Residence, manakala satu ciri yang tenang dan ketenangan suasana rumah gunung, namun moden yang cemerlang dan kemudahan hari adalah lebih di kalangan.




Getting there:- No 75, Jalan Rimba 2/2 Genting Tiara, Genting Sempah 28750.


 8 Villaku Residence

Villaku Residences adalah dua villa di satu, adalah sebuah hotel moden yang indah di pantai timur malaysia dan menawarkan akses ke pantai-pantai indah Balok, Kuantan.




Nikmati keindahan terbit nya matahari hanya melalui bilik anda <3



Getting there:- Pantai Balok, 26100 Kampung Balok, Pahang.

 9 The Waterway Villa

Menikmati keindahan resort, membebaskan fikiran anda dan menikmati ciptaan alam semula jadi di The Waterway Villa.

THE WATERWAY VILLA  yang dulunya lebih dikenali sebagai Kin Tick Orchard Farm yang terletak di tengah-tengah di dalam hutan tropika yang aman dan tenang di Bukit Tinggi, Pahang. Resort ini berfungsi sebagai tempat percutian yang hebat dari panas tropika di bandar ini merangkumi keindahan alam semula jadi. Dikelilingi oleh keindahan liar daripada hutan hujan Malaysia, pelbagai villa kami dibina dengan ketukangan yang terperinci dan reka bentuk tradisional klasik yang diilhamkan oleh alam semula jadi.




Getting there:- Bukit Tinggi, Bentong, Pahang, Malaysia


10 Desa Balqis, Melaka





Ia adalah tempat yang sempurna untuk menganjurkan acara-acara seperti pembinaan pasukan, hari keluarga, perkahwinan di pelbagai tema dan banyak lagi. Persekitaran yang tenang, Desa Balqis adalah benar-benar Mutiara Kuala Linggi


Getting there:- Jalan Kuala Sungai Baru / Kuala Linggi, 78200 Kuala Sungai Baru, Melaka, Malaysia

kyra

About kyra -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :